یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

رتبه بالاترین سرعت اینترنت جهان به هنگ کنگ رسید

هنگ کنگ

چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸:۰۰


طبق گزارش شرکت فناوری آکامای (Akamai) هنگ‎کنگ در سه ماهه چهارم سال 2010 به طور متوسط بالاترین سرعت اینترنت در سراسر جهان را به کاربران ارایه کرده است.

وایمکس نیوز- کاربران خطوط ثابت هنگ‎کنگ می‎توانند با متوسط سرعت اوج 37.9 مگابیت بر ثانیه به اینترنت دسترسی پیدا کنند. پس از هنگ‎کنگ، کره جنوبی با 32.3 مگابیت بر ثانیه، رومانی با 31.7 مگابیت بر ثانیه و ژاپن با 30.5 مگابیت بر ثانیه سرعت قرار دارند.

هنگ‎کنگ به عنوان یک شهر و از نظر متوسط سرعت اوج ، پس از 18 شهر ژاپن، 4 شهر کره جنوبی و دو شهر رومانی، در مقام بیست و پنجم جهان قرار دارد. کاناگاوا شهری در ژاپن/یوکوهاما است که با متوسط سرعت اوج 48.06 مگابیت بر ثانیه در مقام اول قرار دارد.

از لحاظ متوسط سرعت اتصال(به جای اوج)، هنگ‎کنگ با 9.4 مگابیت بر ثانیه پس از کره جنوبی یا 13.7 مگابیت بر ثانیه، دومین کشور پرسرعت جهان است. پس از آن ژاپن با 8.3 مگابیت بر ثانیه و رومانی و هلند با 7 مگابیت بر ثانیه سرعت متوسط قرار دارند.

بر اساس این گزارش و طبق تعریف فراخ‎باند پرسرعت – که سرعت بالای 5 مگابیت بر ثانیه را در برمی‎گیرد- 56 درصد از کاربران هنگ‎کنگ به عنوان مشترکان اتصالات فراخ‎باند پرسرعت شناخته می‎شوند. در این فهرست ژاپن با 58 درصد در مقام دوم قرار دارد. برای فراخ‎باند استاندارد که طبق تعریف آکامای سرعت‎های بیش از 2 مگابیت بر ثانیه را شامل می‎شود، هنگ‎کنگ با 93 درصد از مشترکان پس از جزایر من و موناکو هر دو با 96 درصد مشترکان، در مقام سوم قرار دارد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو